Μέλη

Αικατερίνη Σουσαμίδου

Απόφοιτη Φιλοσοφικής Σχολής, Παιδαγωγικής Ακαδημίας και Σχολής Νηπιαγωγών. Διδάκτορας Γνωστικής Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ με μεταδιδακτορική έρευνα στην Ψυχολογία ως υπότροφος του ΙΚΥ. Ψυχολόγος και Ψυχοθεραπεύτρια, ειδικευμένη στη Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία παιδιών και ενηλίκων. Σχολική σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Συνεργαζόμενο επιστημονικό προσωπικό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο Μεταπτυχιακό Τμήμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» και επιστημονικός συνεργάτης στο Ανώτατο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης διδάσκοντας το γνωστικό αντικείμενο της Ψυχολογίας για 15 έτη. Συνεργαζόμενο επιστημονικό προσωπικό στο Πανεπιστήμιο Frederick της Κύπρου. Τα επιστημονικά ενδιαφέροντα μου επικεντρώνονται στο παιδί και τον έφηβο τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης όσον αφορά σε προβλήματα σχολικής επίδοσης, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, διαμόρφωσης ταυτότητας και βελτίωσης της αυτοεκτίμησης, αντιμετώπισης διαταραχών διαγωγής και συμπεριφοράς. Έχω δημοσιεύσει ερευνητικές εργασίες, ψυχολογικού και παιδαγωγικού περιεχομένου, σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά καθώς και βιβλία αντίστοιχου περιεχομένου ενώ συμμετέχω ως εισηγήτρια σε συνέδρια, που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Αλεξάνδρα Μπάκου

Η Δρ Αλεξάνδρα Ε. Μπάκου είναι ψυχολόγος και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στη Σχολή Επιστημών Υγείας στο City, University of London του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις Κλινικές Νευροεπιστήμες στο Ινστιτούτο Νευρολογίας του University College London. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τη διδακτορική της έρευνα στις βραχύχρονες συμπεριφορικές παρεμβάσεις για το αλκοόλ με υποτροφία του Alcohol Change UK στη Σχολή Ψυχολογίας του University of Exeter. Ζει στο Λονδίνο και εργάζεται ερευνητικά στην αξιολόγηση ψυχολογικών παρεμβάσεων για αυτοτραυματικές συμπεριφορές.

Αναστασία Ψάλτη

Καθηγήτρια Σχολικής & Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Κατέχει πτυχίο από το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας του ΑΠΘ με κατεύθυνση την Ψυχολογία, μεταπτυχιακούς τίτλους στη Συμβουλευτική Σχολικής Προσαρμογής και τη Σχολική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Northeastern των ΗΠΑ και διδακτορικό στη Σχολική Ψυχολογία από το Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ. Μεταξύ 2004-2022 υπήρξε μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας-Σίνδος. Έχει διδάξει σε μεγάλο αριθμό μεταπτυχιακών προγραμμάτων στο ΑΠΘ, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το πρώην ΑΤΕΙΘ και ως Επισκέπτρια Καθηγήτρια προπτυχιακά μαθήματα σε πανεπιστήμια της Τουρκίας, της Νορβηγίας και του Βελγίου μέσω του προγράμματος Erasmus. Για 10 χρόνια εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας-ψυχολόγος διατηρώντας ιδιωτικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη, ενώ μεταξύ 1994-1999 εργάστηκε ως Σύμβουλος-Σχολικός Ψυχολόγος στο Διεθνές Σχολείο Pinewood στη Θεσσαλονίκη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: ζητήματα ετερότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης, γονεϊκότητα και νέες τεχνολογίες, θέματα επαγγελματικής ηθικής και δεοντολογικής συμπεριφοράς.

Άννα Μαντόγλου
Συντονίστρια Ομάδας

Η Άννα Μαντόγλου είναι Καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Ανήκει στον Τομέα Κοινωνικής Ψυχολογίας και είναι μέλος του ΕΕΨ. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Paris VIII, Παρίσι, Γαλλία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές (D.E.A.) στην Κοινωνική Ψυχολογία των Γνωστικών Δραστηριοτήτων και Κοινωνικών Αλληλεπιδράσεων στην École des Hautes Études en Sciences Sociales, Παρίσι, Γαλλία. Είναι Διδάκτορας του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστήμιου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, όπου εργάζεται από το 1993 μέχρι σήμερα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τον τρόπο κατασκευής της κοινωνικής σκέψης/γνώσης (κοινωνικές αναπαραστάσεις, κοινωνική μνήμη vs λήθη, νοσταλγία, γνωστική πολυφασία), τη μελέτη μειονοτικών ομάδων/ταυτοτήτων και τη δράση τους.

Αντώνης Πούλιος

Ο Αντώνης Πούλιος είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από ίδιο τμήμα έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Κλινική Ψυχολογία, ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, καθώς επίσης και διδακτορικό δίπλωμα στην κλινική ψυχολογία. Εργάζεται ιδιωτικά, παρέχοντας ψυχαναλυτικής προσέγγισης ψυχοθεραπεία ενηλίκων και κλινική εποπτεία με έμφαση σε θέματα σεξουαλικότητας, chemsex, έμφυλης βίας κα. Είναι συμβασιούχος διδάσκων στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι επίσης επιστημονικά υπεύθυνος των κοινοτικών δράσεων του Συλλόγου Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή». Τέλος, είναι μέλος της εκπαιδευτικής και της επιστημονικής επιτροπής του Orlando LGBT+ «Ψυχική Υγεία Χωρίς Στίγμα». Τα ερευνητικά και επιστημονικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην κλινική ψυχολογία, στην ψυχολογία της υγείας, στην ψυχανάλυση, στις εξαρτήσεις, στις κοινωνικές μειονότητες, στα φαινόμενα βίας, στη σεξουαλικότητα, στις έμφυλες ταυτότητες, στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην κοινοτική ψυχολογία. Είναι μέλος της International Association of Relational Psychoanalysis and Psychotherapy και συμμετέχει στο πανευρωπαϊκό Chemsex Forum. Έλαβε το Symonds Prize του Studies in Gender and Sexulality για το 2022.

Βαγγέλης Κατσαμπούρης

Ο Δρ. Ευάγγελος Κατσαμπούρης είναι ψυχολόγος και ερευνητής στο Queen Mary University of London του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές του στην Ψυχολογία της Υγείας στο University of Bath. Ζει στο Λονδίνο, και εργάζεται ερευνητικά στη μελέτη των ψυχολογικών, συμπεριφορικών και κοινωνικών παραγόντων σχετικά με τη μείωση της βλάβης από το κάπνισμα και τον προσυμπτωματικό έλεγχο του καρκίνου του πνεύμονα, χρησιμοποιώντας πειραματικές, ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους.

Βένη Λαμπροπούλου

Η Βένη (Βενετία Άννα) Λαμπροπούλου είναι κλινική κοινωνική λειτουργός, συστημική ψυχοθεραπεύτρια και διαμεσολαβήτρια. Σπούδασε Κοινωνική Εργασία στο Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στην Ειδική Αγωγή (MSc) από το ΕΚΠΑ και εξειδικεύτηκε στην εμπλουτισμένη συστημική ψυχοθεραπευτική προσέγγιση SANE® στο Λόγω Ψυχής. Επί σειρά ετών εργάστηκε με άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υπηρεσίες διαγνωστικής εκτίμησης, ψυχοεκπαίδευσης, συμβουλευτικής και θεραπείας. Από το 2010 έως σήμερα είναι μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου διδάσκει εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας κοινωνικού λειτουργού και εποπτεύει φοιτητές/ήτριες που υλοποιούν την πρακτική εργαστηριακή τους άσκηση. Παράλληλα, ασκεί ελεύθερο επάγγελμα, παρέχοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής και θεραπείας σε εφήβους/ες, ενήλικες, ζευγάρια, οικογένειες και ομάδες καθώς και εποπτεία σε επαγγελματίες κοινωνικές/ούς λειτουργούς. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην ψυχοκοινωνική στήριξη ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων και στην ενταξιακή εκπαίδευση.

Γιούλη Μπαλίκου

Είμαι Πτυχιούχος ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών με Μεταπτυχιακό στη «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» στον Τομέα της Ψυχολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 2016 ολοκλήρωσα τη Διδακτορική μου Διατριβή στο τομέα της ψυχολογίας στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» του ΕΚΠΑ και στο Εργαστήριο Γνωσιακής Νευροφυσιολογίας της Νευρολογικής Κλινικής του Αιγινητείου Νοσοκομείου. Τα τελευταία χρονια εργάζομαι ως εισηγήτρια στην Ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε τμήματα ψυχολογίας, ως επόπτρια εκπαιδευόμενων ψυχοθεραπευτών, ως ψυχολόγος σε δημόσια Ψυχιατρική Κλινική Παιδιών και Εφήβων και σε Ξενώνα Εφήβων, καθώς και σε ερευνητικό Πρόγραμμα και σε Πρόγραμμα Πρόληψης της παιδικής Κακοποίησης. Έχω χρόνια εμπειρία σε διαχείριση Προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων έργων όπως έργων εφαρμογής δράσεων κοιν. ενσωμάτωσης και μεταρρυθμιστικών δράσεων στο χώρο της 3βαθμιας εκπαίδευσης. Έχω λάβει μέρος σε διεθνή και εθνικά συνέδρια, εχω συμμετοχή σε 2 συλλογικους τόμους, δημοσιευμένα άρθρα και μεταφράσεις σε κεφάλαια εγχειριδίου παιδικής κι εφηβικής ψυχικής υγείας.

Γιώργος Βλειώρας

Σπούδασα Ψυχολογία στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. (Πρόγραμμα Ψυχολογίας) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στη συνέχεια, πραγματοποίησα τις διδακτορικές μου σπουδές στο Τμήμα Ψυχολογίας του Rijksuniversiteit Groningen στην Ολλανδία. Το θέμα της διατριβής μου ήταν «Ταυτότητα και συναισθήματα: Μια παραμελημένη σχέση». Μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής μου θητείας, δίδαξα ως συμβασιούχος λέκτορας (ΠΔ407) σε Τμήματα ΑΕΙ της ημεδαπής (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και στην ΑΣΠΑΙΤΕ (Παράρτημα Βόλου). Επίσης, εργάστηκα ως ψυχολόγος στον ψυχιατρικό τομέα του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου. Κατά τη διάρκεια της εκεί εργασίας μου, εκπαιδεύτηκα στην Αφηγηματική Προσέγγιση στη Θεραπεία και την Κοινοτική Εργασία. Από το 2019, είμαι επίκουρος καθηγητής στο γνωστικό αντικείμενο της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, στο ρόλο των γονέων στην ανάπτυξη και στην αναδυόμενη ενηλικίωση. Η ερευνητική και διδακτική μου ματιά διαπνέεται από τις αρχές της αφηγηματικής προσέγγισης.

Γιώργος Μαυροειδής

Ο Γιώργος Μαυροειδής είναι ψυχολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία Υγείας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και στην παρούσα φάση είναι υποψήφιος διδάκτορας Κλινικής Ψυχολογίας στο ίδιο Τμήμα. Έχει εκπαιδευτεί στη Θεραπεία Αποδοχής και Δέσμευσης στο πλαίσιο του εργαστηρίου ACTHealthy του Πανεπιστημίου Κύπρου και στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Θεραπεία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέρονται εστιάζονται στις σχέσεις των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας και των πρώιμων δυσλειτουργικών σχημάτων με τις διεργασίες αυτορρύθμισης ασθενών με μείζονες ψυχικές διαταραχές. Επίσης, μελετά τις σχέσεις του πρώιμου τραύματος με τα φαινόμενα της αυτοκτονικότητας και του μη αυτοκτονικού αυτοτραυματισμού. Αναφορικά με την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, τα ενδιαφέροντά του αφορούν την μελέτη της γονεϊκότητας σε ομόφυλα ζευγάρια και των επιδράσεων που ασκεί η ανατροφή από γονείς του ίδιου φύλου στην ψυχική υγεία και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Κλινικά εργάζεται με παιδιά και εφήβους με απειλητικές για την ζωή νόσους και σοβαρές ψυχικές διαταραχές.

Ελένη Ανδρέου

Η Ελένη Ανδρέου γεννήθηκε στο Βόλο και πραγματοποίησε Παιδαγωγικές σπουδές στην Ελλάδα και σπουδές Ψυχολογίας στη Μ. Βρετανία. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα ΦΠΨ του ΕΚΠΑ και τα τελευταία 20 χρόνια ανήκει στο ακαδημαϊκό προσωπικό του ΠΤΔΕ του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το μεγαλύτερο ερευνητικό της έργο αφορά την επιθετικότητα και τους μηχανισμούς θυματοποίησης σε σχέση με τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες και τα πλαίσια ανάπτυξής τους. Έχει εκτενείς δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις πάνω στα ζητήματα αυτά, και το ερευνητικό της έργο αναγνωρίζεται διεθνώς από καταξιωμένους επιστήμονες από το χώρο της Εκπαιδευτικής, Αναπτυξιακής και Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Είναι αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας και της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων του Παν/μίου Θεσσαλίας και έχει διοργανώσει δεκάδες εκπαιδευτικά σεμινάρια, εργαστήρια, επιμορφώσεις και προγράμματα παρέμβασης για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς της ισότητας των φύλων, στις μειονότητες, και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Ερμίνα Κοντακίδου

Ψυχολόγος (ΑΠΘ) με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία & Ψυχοπαθολογία (Aix – Marseille I, France), εκπαίδευση στη Συστημική Ψυχοθεραπεία & Συμβουλευτική (ΣΙΘ) και εμπειρία θεραπευτικής & συμβουλευτικής υποστήριξης ατόμων & ομάδων από το 2006 σε διάφορα πλαίσια (Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Ροδόπης, Κέντρο Κοινότητας Δ. Αλεξανδρούπολης, ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού, Σχολή ΑμΕΑ Αθηνών, Σχολές Γονέων ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ιδιωτικό πλαίσιο κ.ά.). Απόφοιτη ΕΠΠΑΙΚ & ΠΕΣΥΠ ΑΣΠΑΙΤΕ με διδακτική εμπειρία στον τομέα της Ψυχολογίας σε διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης (Σχολή Ικάρων, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ΣΜΕΑΕ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΠΕΚ). Επί του παρόντος, Εργασιακή Σύμβουλος Αναζητούντων Εργασία ΟΑΕΔ, μέλος του Παρατηρητηρίου για τα Δικαιώματα στο χώρο της Ψυχικής Υγείας & εκπαιδευόμενη του Προγράμματος «Συνομιλία με την Ψύχωση, Συνοδεία προς την ανάρρωση», Πρέσβειρα Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (saferinternet4kids), εθελόντρια ψυχολόγος στο Σύλλογο καρκινοπαθών & φίλων Ν. Έβρου «ΣυνεχίΖΩ» και μέλος Δ.Σ. της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Ερευνητικά ενδιαφέροντα στα πεδία Κλινικής και Κοινωνικής Ψυχολογίας.

Ηλίας Κασσάρας

Ο Ηλίας Κασσάρας ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές του σπουδές στο τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ., 2013) και τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 2016) και την Κοινωνική Ψυχολογία των Συγκρούσεων (Πάντειο Πανεπιστήμιο, 2021). Από τον Νοέμβριο του 2021 είναι Υποψήφιος Διδάκτορας του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι Γνωστικός – Συμπεριφορικός Ψυχοθεραπευτής από το 2016. Σε προπτυχιακό επίπεδο έχει ασχοληθεί με τις θεωρίες συνωμοσίας, ενώ σε μεταπτυχιακό επίπεδο με την συμπεριληπτική εκπαίδευση, την ηθική και τις στάσεις ετεροφυλόφιλων προς ΛΟΑΤ άτομα. Το θέμα της διατριβής του είναι η ψυχική υγεία σε πολυσεξουαλικά άτομα. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται η ψυχική ευεξία, τα ταυτοτικά ζητήματα, η σεξουαλικότητα, οι ερωτικοί δεσμοί και τα δυναμικά τους, καθώς και τα διάφορα ψυχοθεραπευτικά ζητήματα που απορρέουν από τα προηγούμενα.

Ηλίας Τσακανίκος
Συντονιστής

Ο Ηλίας Τσακανίκος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και Διευθυντής του Εργαστηριού Πειραματική Ψυχολογίας. Επίσης διδάσκει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστήμιου («Ενδυνάμωση και Συνηγορία στην Κοινοτική Ψυχική Υγεία» & «Ψυχοδιαγνωστικές προσεγγίσεις στην κλινική πράξη»). Έχει ενεργά ερευνητικά ενδιαφέροντα «Ψυχική Υγεία στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα». Απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτη, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚY) συνέχισε μεταπτυχιακά και διδακτορικό στο University College London (UCL) στην Μεγάλη Βρετανία όπου έζησε για 22 χρόνια. Εργάστηκε ως μεταδικτατορικος ερευνητής στο UCL και το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής στο Kings College London (KCL) και στη συνέχεια στο ΚCL και το Roehampton University ως Λέκτορας, Επίκουρος και Αναπληρωτής Καθηγητής με αντικείμενο «Ψυχική Υγεία και Προσωπικότητα». Μέλος του European Association of Clinical Psychology and Psychological Treatment (EACLIPT), και του Royal Society for Public Health (RSPH) είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του UK Adult ADHD Network (UKAAN) και της Εταιρίας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας (ΕΠΑΨΥ).

Ηρακλής Γρηγορόπουλος

Currently, I work as a laboratory teaching staff in the International Hellenic University, teaching psychology courses. As a psychologist in a psychiatric clinic and a child psychiatric clinic I have worked with adults and youth who identify as nonbinary, transgender, or queer in clinical practice. I am very interested in increasing the resources and support for LGBTQIA+ parented families, especially those who may be isolated due to socio-economic class, race, age, etc. I hold a Ph.D. in Social Psychology, a Master’s degree in Developmental Psychopathology, a Master’s degree in Counseling Psychology, and a Degree in Psychology. My focus is on gender and sexual minorities, on the sexual minority stress model and anti-racism work which I bring to my teaching and research.

Θανάσης Θεοφιλόπουλος

Ο Θανάσης Θεοφιλόπουλος είναι κοινωνιολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα Κοινωνικού Αποκλεισμού και Μειονοτήτων (Π.Μ.Σ. Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο) και Διαχείρισης Φυσικών και Ανθρωπογενών Κινδύνων και Καταστροφών (Π.Μ.Σ. Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο). Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 15 χρηματοδοτούμενα έργα σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση προκαταλήψεων, διακρίσεων ή/και εγκλημάτων μίσους λόγω φύλου/ταυτότητας φύλου, χαρακτηριστικών φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, συνεργαζόμενος με φορείς της κοινωνίας των πολιτών (Colour Youth, Σύμπλεξις), Πανεπιστήμια (Πάντειο, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ). Έχει επίσης σημαντική εμπειρία στην υποδοχή, ψυχοκοινωνική υποστήριξη και ενδυνάμωση θυμάτων ομο/αμφι/τρανσ/ιντερφοβικών διακρίσεων και εγκλημάτων μίσους («Πες το σ’ εμάς», Colour Youth, 2014-2017), καθώς και στην συμβουλευτική απασχόλησης σε μέλη ευάλωτων - σε διακρίσεις και κοινωνικό αποκλεισμό - πληθυσμιακών ομάδων και NEETs (Praksis, ΙΝΕ/ΓΣΕΕ).
Σήμερα, παράλληλα με τις ερευνητικές του δραστηριότητες, εργάζεται στο ΚΕΘΙ, ως επιστημονικός επόπτης συμβουλευτικών κέντρων και ξενώνων φιλοξενίας για επιζώσες έμφυλης βίας ή διακρίσεων και είναι μέλος της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Θάνος Ταπεινός

Ο Θάνος Ταπεινός είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Κατέχει μεταπτυχιακούς τίτλους στην Ψυχολογία (Ειδίκευση Θετική Ψυχολογία – Τμήμα Ψυχολογίας Παντείου), στην Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση (Παιδαγωγικό Τμημα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ και Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κύπρου) και στην Ειδική Αγωγή (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος). Στην παρούσα φάση είναι υποψήφιος διδάκτορας Κλινικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπλέον, έχει ολοκληρώσει την κλινική του εκπαίδευση (Μετεκπαιδευτικό σεμινάριο στην Κλινική Ψυχοπαθολογία και Μετεκπαιδευτικό Σεμινάριο Κλινικών Δεξιοτήτων στην Ψυχοπαθολογία) στην Α' Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως μόνιμος δάσκαλος Γενικής Αγωγής στην δημόσια εκπαίδευση. Τα επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνομαι στο παιδί και τον έφηβο τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης όσον αφορά θέματα κλινικής ψυχολογίας, ομοφοβικού εκφοβισμού, έμφυλων ταυτοτήτων καθώς και ζητημάτων διαμόρφωσης δεσμού με γονείς και συνομηλίκους.

Θάνος Τουλούπης

O Θάνος Τουλούπης είναι μέλος Ε.ΔΙ.Π. (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό) «Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας» στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Διαθέτει Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας καθώς και Μεταπτυχιακό, Διδακτορικό και Μεταδιδακτορικό στον Τομέα Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην πρόληψη/αντιμετώπιση του παραδοσιακού και ηλεκτρονικού εκφοβισμού και γενικότερα της ριψοκίνδυνης διαδικτυακής συμπεριφοράς μεταξύ μαθητών/ριών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και σε κοινωνικο-συναισθηματικά χαρακτηριστικά που πυροδοτούν ή πυροδοτούνται από τις παραπάνω συμπεριφορές επηρεάζοντας τη μαθησιακή διαδικασία. Ταυτόχρονα, επικεντρώνεται στον ρόλο της σχολικής κοινότητας απέναντι στη διαχείριση των παραπάνω ζητημάτων. Διαθέτει πολυετή διδακτική εμπειρία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Γενικής και Ειδικής Αγωγής (σε σχολικές μονάδες και διαφοροδιαγνωστικές/συμβουλευτικές υπηρεσίες) ενώ παράλληλα έχει εργαστεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως συμβασιούχος Λέκτορας/Ακαδημαϊκός Υπότροφος σε Ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής, διδάσκοντας προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα από το πεδίο της «Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας». Το επιστημονικό του έργο έχει δημοσιευτεί και παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια αντιστοίχως στους τομείς της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης.

Κατερίνα Καραγεώργου

Η Κατερίνα Καραγεώργου (1986) είναι διδακτόρισσα Κοινωνικής Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία και Ψυχοπαθολογία (Πανεπιστήμιο Paris V-Descartes) και στην Κλινική Κοινωνιολογία και Κοινωνιοψυχολογία (Πανεπιστήμιο Paris VII-Diderot). Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου και διαθέτει την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος της ψυχολόγου στην Ελλάδα και την Γαλλία. Είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας (υπότροφος ΙΚΥ) και εργάζεται ως διδάσκουσα Ψυχολογίας στο ΕΑΠ, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και σε άλλα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μελέτη πολιτικών και κοινωνικών φαινομένων μέσα από τις θεωρίες της κοινωνικής ψυχολογίας με έμφαση σε εκείνες των κοινωνικών αναπαραστάσεων, της κοινωνικής ταυτότητας και των διομαδικών σχέσεων. Από το 2019 εκπαιδεύεται στη Συστημική Ψυχοθεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο, ενώ έχει εργαστεί με παιδιά και τις οικογένειες τους σε ιδιωτικές και δημόσιες δομές στην Αθήνα και το Παρίσι.

Κατερίνα Μανιαδάκη

H Κατερίνα Μανιαδάκη είναι Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου ΕΣΥΨΥΚΟΠ και Διευθύντρια του Κέντρου Ψυχικής Υγείας και Ειδικής Αγωγής ΑΡΣΗ. Έχει πτυχίο ΦΠΨ από το ΕΚΠΑ, πτυχίο Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Louis Pasteur του Στρασβούργου, μεταπτυχιακό δίπλωμα DESS στην αναπτυξιακή ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Paris VIII και διδακτορικό δίπλωμα στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία από το University of Southampton. Ασχολείται κλινικά με τη διαγνωστική αξιολόγηση και τη θεραπευτική παρέμβαση στις περιπτώσεις νευροαναπτυξιακών διαταραχών, κυρίως ΔΕΠ-Υ και ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας, διαταραχών άγχους και άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, οι έφηβοι και οι νέοι ενήλικες. Στα ερευνητικά και κλινικά της ενδιαφέροντα εντάσσονται επίσης θέματα που άπτονται της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Έχει πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο με διεθνή αναγνώριση στον χώρο της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας Έχει βραβευτεί με το βραβείο Universum Donna 2016, από τον διεθνή πολιτιστικό οργανισμό Universum Academy Switzerland για την προσφορά της στην επιστημονική έρευνα, τον πολιτισμό και τον άνθρωπο.

Κωνσταντίνος Δαουλτζής
Γραμματέας

Ο Κωνσταντίνος ολοκλήρωσε το προπτυχιακό πρόγραμμα στην Ψυχολογία (ΑΠΘ) και τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Γνωστική Νευροψυχολογία (Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ), ενώ από το Φεβρουάριο του 2018 ξεκίνησε το διδακτορικό του στο τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Σε προπτυχιακό επίπεδο έχει ασχοληθεί με τις παραϋπνίες (Διαταραχή συμπεριφοράς ύπνου REM) ενώ σε μεταπτυχιακό επίπεδο έχει ερευνήσει την παγίωση της συναισθηματικής μνήμης στις εξωσωματικές εμπειρίες. Η διδακτορική του διατριβή είναι η διερεύνηση της φύσης και του αντίκτυπου που επιφέρει η αρρενωπότητα και η άκριτη υιοθέτηση των ρόλων φύλου στις στρέιτ και γκέι ερωτικές σχέσεις. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται θέματα σεξουαλικής ταυτότητας, ΛΟΑΤΚΙ+, πτυχές της ποιότητας σχέσης και λειτουργία του συναισθήματος. Διδάσκει τα τελευταία χρόνια σε ιδιωτικά Κολέγια τα αντικείμενα της «Εισαγωγής στην Ψυχολογία», «Μεθοδολογίας έρευνας» και «Στατιστικής», ενώ πρόσφατα ανέλαβε το ρόλο του ακαδημαϊκού υπεύθυνου του ΒSc Applied Psychology στο Mediterranean College (University of Derby). Στο Πάντειο Πανεπιστήμιο διδάσκει συνεπικουρικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια το μάθημα των «Πρακτικών Ασκήσεων Στατιστικής», ενώ έχει συμμετάσχει πολλές φορές ως προσκεκλημένος ομιλητής σε μαθήματα του Προπτυχιακού και Μεταπτυχιακού προγράμματος.

Λυδία Λιοδάκη

Γιατρός σε αναμονή ειδικότητας παιδοψυχιατρικής Εργασιακή εμπειρία στην παιδιατρική και ως γιατρός στον ανθρωπιστικό τομέα Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Δημόσιας Υγείας και Προαγωγής υγείας παιδιών και εφήβων (Τμ. Πολιτικών Δημόσιας Υγείας ΠΑΔΑ) Σε εξέλιξη διπλωματική εργασία με θέμα "Ομοφοβία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Πρακτικές Εκπαιδευτικών και Παράγοντες που τις επηρεάζουν" Ερευνητική ιστοσελίδα: https://y-akou.weebly.com/ Ερευνητικά ενδιαφέροντα: ομοφοβία και εκπαίδευση, ιατρική αντιμετώπιση ίντερσεξ παιδιώ.

Μαρία Βουλγαρίδου

Μαρία Βουλγαρίδου: απόφοιτος Κοινωνικής Εργασίας (ΤΕΙ) Κρήτης, και Παιδαγωγικού τμήματος (ΕΚΠΑ). Έχει τετραετή μετεκπαίδευση στη Συστημική Θεραπεία Οικογένειας – Ζεύγους (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ) και Διδακτορικό Δίπλωμα στη Διαπολιτισμική Ψυχολογία (ΕΚΠΑ). Έχει ανακοινώσεις σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια και ειδικές ημερίδες. Έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και στο συλλογικό τόμο: «Οικογένεια και νέες μορφές γονεϊκότητας». Εργάστηκε ως Κοινωνική Λειτουργός στο Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ως εκπαιδευτικός και ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Σχιστού. Παράλληλα και ως ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας - Ζεύγους σε Κέντρο Ειδικών Θεραπειών. Είναι συγγραφέας βιβλίου με τίτλο «Μικρο-φιλο-σοφίες» με θεματολογία την ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης, το οποίο απευθύνεται σε Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους και Εκπαιδευτικούς. Επίσης, είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Είναι στο Μητρώο του Κύριου Διδακτικού Προσωπικού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Συστημικής Σκέψης και Ψυχοθεραπείας Οικογένειας, της Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής, του ΣΚΛΕ και πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων και Συμβούλων Υποστηρικτικών Υπηρεσιών.

Μαρία-Ηώ Ακαλέστου

Ολοκλήρωσα τις προπτυχιακές σπουδές μου στην Ψυχολογία (Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) το 2006, τις οποίες ακολούθησε μεταπτυχιακός κύκλος σπουδών (MSc) στην Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων, στο Ινστιτούτο Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης του King’s College London (2008). Κατόπιν, ξεκίνησα την ψυχοθεραπευτική μου εκπαίδευση στη συστημική ψυχοθεραπεία, στο Tavistock Centre/University of East London (PGCert, 2009), την οποία συνέχισα και ολοκλήρωσα στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής/Αιγινήτειο Νοσοκομείο (Τετραετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συστημική Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους), το 2013. Από το 2009, έχω εργαστεί κλινικά ως ψυχολόγος και μετέπειτα ως ψυχοθεραπεύτρια, σε δημόσιες δομές ψυχικής υγείας και στο ιδιωτικό μου γραφείο, και έχω συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2018 είμαι υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ. Το θέμα της μελέτης μου αφορά στη βιωμένη εμπειρία γονιών και εκπαιδευτικών, αναφορικά με την είσοδο των παιδιών ΛΟΑΤ+ γονέων στην ελληνική εκπαίδευση.

Παναγιώτης Κορδούτης
Συντονιστής

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε Πτυχίο της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1983, Mάστερ και Διδακτορικό στην Ψυχολογία από το Department of Psychology του University of California, Santa Barbara (UCSB), USA το 1986 και 1989 αντίστοιχα, ως υπότροφος Fulbright. Από το 1991 έως το 1995 δίδαξε Κοινωνική Ψυχολογία στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και στα Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας και Επισκεπτών Υγείας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθηνών (Τ.Ε.Ι.Α.). To ίδιο διάστημα, εργάστηκε ως ερευνητής σε θέματα Κοινοτικής Ψυχολογίας στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» στην Αθήνα. Από το 1995 έως το 2007 δίδαξε στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ., Κοινωνική Ψυχολογία και Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων. Από το 2007 εργάζεται στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστήμιου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, ως Καθηγητής της Κοινωνικής Ψυχολογίας των Διαπροσωπικών Σχέσεων. Οι δημοσιεύσεις του, η ερευνητική και διδακτική του δράση και οι παρεμβάσεις του στην κοινότητα, αφορούν την Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων, την Κοινωνική ψυχολογία της υγείας, της σεξουαλικότητας, και της ερωτικής σχέσης. Είναι Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Ψυχολογία» και του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Διετέλεσε Πρόεδρος (2016-2020) του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, (2003-σήμερα) και του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (2016-2019). Είναι μέλος της Διεθνούς Εταιρείας Έρευνας για τις Διαπροσωπικές Σχέσεις (International Association for Relationship Research, IARR).

Πέννυ Παναγιωτοπούλου

Η Πέννυ Παναγιωτοπούλου είναι επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι κάτοχος πτυχίου από το Πρόγραμμα Ψυχολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και από το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην Ψυχολογία. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Ψυχολογία. Η Διδακτορική διατριβή έγινε στο χώρο της Κοινωνικής-Διαπολιτιστικής Ψυχολογίας, υπό την εποπτεία του καθ. Δημητρίου Γεώργα και μελών ΔΕΠ του Τομέα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής, του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: Η δομή της έννοιας του εαυτού: Μια διαπολιτισμική προσέγγιση. Είναι μέλος της International Association of Cross-Cultural Psychology και της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας Μέλος ελληνικής ομάδας συμμετοχής στο European Values Studies από το 1999. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην ψυχολογική ευημερία, τον εαυτό και την κοινωνική ταυτότητα, τις αξίες, τις διαπροσωπικές σχέσεις και την ψυχική ανθεκτικότητα σε πολιτισμικό και διαπολιτισμικό επίπεδο στα οποία εντοπίζονται τόσο ελληνικές όσο και οι διεθνείς δημοσιεύσεις της. Έχει συμμετάσχει στις μεγαλύτερες διαπολιτισμικές έρευνες στο χώρο της διαπολιτισμικής ψυχολογίας. Διδάσκει τα μαθήματα σε προπτυχιακό επίπεδο: Κοινωνική Ψυχολογία, Δυναμική της Ομάδας, Διαπολιτισμική Ψυχολογία, Διαπροσωπική Αλληλεπίδραση και Σχέσεις, Σκέψη και Συναίσθημα, Εαυτός και Προσωπικότητα. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο τόσο στο πανεπιστημιακό τμήμα που υπηρετεί όσο και ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του ΕΚΠΑ διδάσκει: Ψυχολογικές διαστάσεις της ανισότητας και της ετερότητας, Κοινωνικο-γνωστικές διαδικασίες της μάθησης και Κοινωνική Ψυχολογία.

Πωλίνα Καστράνη

Η Πωλίνα Καστράνη σπούδασε ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ειδικεύτηκε στη Συμβουλευτική Ψυχολογία στη Μεγάλη Βρετανία (MSc in Counselling Psychology, Keele University). Το 2012 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. με θέμα το φύλο, την ψυχική οδύνη και την έμφυλη θεραπευτική σχέση και διαδικασία. Από το 2019 εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα στο Α.Π.Θ. με θέμα την έμφυλη συντροφική βία και την αξιολόγηση της θεραπευτικής διαδικασίας και σχέσης. Από το 2007 έως σήμερα ασκεί ατομική και ομαδική συμβουλευτική, ψυχοθεραπεία και εποπτεία ιδιωτικά, ενώ έχει εργαστεί ως ψυχολόγος σε διάφορους φορείς για την προώθηση της ψυχικής υγείας και της έμφυλης ισότητας (ξενώνες γυναικών, ερευνητικά προγράμματα, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, Κ.Ε.Θ.Ι.). Παράλληλα, ασκεί διδακτικό έργο στα πλαίσια του προγράμματος «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού» ενώ έχει διδάξει και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ανάμεσα στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι η επιτέλεση της θεραπευτικής σχέσης και της συμβουλευτικής διαδικασίας, η φεμινιστική θεραπεία, η εμπειρία των θηλυκοτήτων και η σχέση της με την ψυχική οδύνη, η διεκδικητικότητα, η αυτοσυμπόνια κ.α.

Σαββίνα Ντουρακοπούλου

Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Από τον Οκτώβριο του 2021 είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διασυνδετική Ψυχιατρική: Απαρτιωμένη Φροντίδα Σωματικής και Ψυχικής Υγείας» της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. Κατά την διάρκεια των προπτυχιακών της σπουδών συμμετείχε ως ερευνητική βοηθός στο ερευνητικό πρόγραμμα: «Διαμορφώνοντας Ενεργούς Πολίτες με την Ευρωπαϊκή Νεολαία: Πολιτικές, Πρακτικές, Προκλήσεις και Λύσεις (CATCH-EyoU)». Στην συνέχεια, πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών. Επίσης, έχει εργαστεί ως βοηθός ψυχιάτρου, ενώ προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες της στη Μ.Κ.Ο. Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες. Το 2020-2021 εκπαιδεύτηκε στην Κλινική Ψυχοπαθολογία στα πλαίσια του Μετεκπαιδευτικού Σεμιναρίου στην Κλινική Ψυχοπαθολογία «Παναγιώτης Ουλής» της Α' Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ερευνητικού και Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας, Νευροεπιστημών και Ιατρικής Ακρίβειας "Κώστας Στεφανής" στο οποίο αρίστευσε και επιλέχθηκε να πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση, η οποία διαρκεί ως σήμερα, στο εργαστήριο Ψυχομετρίας και Νευροψυχολογίας της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σοφία Δεδότση

Η Σοφία Δεδότση (PhD) είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, από το 2020. Έχει εργαστεί ως κοινωνική λειτουργός σε δομές παιδικής προστασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο (2007- 2010) και συμβουλευτικής υποστήριξης σε οικογένειες στην Πάτρα (2014-2015). Την περίοδο 2010-2020 δίδαξε σε διάφορα Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας στην Ελλάδα (ΤΕΙ Πάτρας, ΤΕΙ Αθήνας) ως επιστημονική συνεργάτης και στο Ηνωμένο Βασίλειο (Northumbria University) ως SeniorLecturer. Έχει διακριθεί με τον τιμητικό τίτλο Advanced Award in Social Work από το PQ Consortium for Wales (2009), υπήρξε εκλεγμένο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του European Social Work Research Association (ESWRA), κατά την περίοδο 2014- 2019, όπου ανέλαβε και τη θέση της Αντιπροέδρου (2017-2019), ενώ είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επερχόμενου European Social Work Research Journal. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την εκπαίδευση στην κοινωνική εργασία, τις διακρίσεις, την αντι-καταπιεστική πρακτική, τη κοινωνική πολιτική και τις κοινωνικές υπηρεσίες και τη μετανάστευση.

Χριστίνα Αθανασιάδου

Η Χριστίνα Αθανασιάδου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον (University of Houston, Texas, U.S.A.) και τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της αφορούν, αφενός, στο πεδίο των εφαρμογών της συμβουλευτικής στη σχολική κοινότητα και, αφετέρου, σε θέματα έμφυλων ταυτοτήτων και διακρίσεων φύλου. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα με θέμα το σχολικό και ηλεκτρονικό εκφοβισμό, τον κοινωνικό αποκλεισμό και την ανεργία των νέων, την ενδοοικογενειακή βία, τη σεξουαλική παρενόχληση και την ισότητα των φύλων στον χώρο της Εκπαίδευσης. Εκτός από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διετέλεσε για πολλά χρόνια Συντονίστρια του Κλάδου Συμβουλευτικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (2011-2019), ενώ από το 2019 είναι ενεργό μέλος της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων και της Επιστημονικής Επιτροπής του Παιδικού Κέντρου του Α.Π.Θ. Περισσότερες πληροφορίες για το βιογραφικό της καθώς και δημοσιεύσεις της μπορεί κανείς να αναζητήσει στους παρακάτω συνδέσμους: https://www.psy.auth.gr/el/faculty/126 https://www.researchgate.net/profile/Christina-Athanasiades

Χριστίνα Ρούση–Βέργου

Η Χριστίνα Ρούση – Βέργου είναι επίκουρη καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Είναι ψυχολόγος με εκπαίδευση στη Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία. Πραγματοποίησε τις προπτυχιακές της σπουδές (ΦΠΨ και Τμήμα Ψυχολογίας) στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ στην Αθήνα. Η μεταδιδακτορική της έρευνα, με υποτροφία από το ΙΚΥ, είχε ως αντικείμενο τη μελέτη των συναισθηματικών δυσκολιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών. Το διδακτορικό της, επίσης με υποτροφία από το ΙΚΥ, είχε ως αντικείμενο τη μελέτη της επαγγελματικής εξουθένωσης και της επαγγελματικής ικανοποίησης σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους. Η εξειδίκευσή της στη Συμβουλευτική πραγματοποιήθηκε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.  Στο ΠΤΕΑ διδάσκει τα μαθήματα: α) Εκπαιδευτική Ψυχολογία, β) Η Γνωστική Συμπεριφορική Θεωρία στην Εκπαίδευση, γ) Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση, δ) Κοινωνική και Γνωστική Ανάπτυξη του Παιδιού, ε) Ο Εκπαιδευτικός στη Μαθησιακή Διαδικασία. Είναι τακτικό μέλος στην Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (ΕΙΦ) του ΠΘ, στη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΠΘ (ΜΟΔΙΠ) και αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (ΕΗΔΕ) του ΠΘ. E-mail: xroussi@uth.gr